si kepHo-ci!

My photo
jb, Malaysia
hye.. me..?*simple but complicated* *talkactive (pot pet pot pet)* *luv ol about red* want to know more about me? just asking.. (^-^)

Sunday, March 6, 2011

die - insan pertame

utk 1st entry rndu..
aku nk dedicate kn entry ni khas utk someone yg sgt aku rindu?
spe? jeng2..


En Hassim Bin Haron.. di lahir kn di Melake pade 13/11/1949.. now berusia 62 thn.. ank ke 4 drpde 6 org adik beradik.. berkulit kuning langsat, mate hazel (sgt chanteq), rmbut curly. bekas jurulatih pemandu kren di Johor Port.. berkawin pada 7/4/1979 dgn pasangannye Pn Azizah bte Atan.. mmpy 6 org ank = 3 org putera n 3 org puteri.. makanan kegemaran nye adelah asam pedas (org melake yo-pahe2 sudah) dan terre gak msk asam pedas.. He very talented in math (walaupn skolah smpai form3 je-tabik spring!) tegas n penyayang =)


spe beliau...?\
die adalah arwah abah aku yg tesyg..
owg yg membawa aku ke dunia ni..
owg yg tersgt penting dlm hidup aku..
lelaki yg pertame m'gajar aku kasih syg & tnpe m'gecewakn..
lelaki yg m'beri sejuta harapan dan sokongn..
berkorban ape saje demi kebhgiaan aku & family..

abah tlah meninggl kn kami pd 15/10/1998-13 thn lalu (kamis mlm jumaat)
meninggl seawl 49thn akibt serngn jantung ke2 yg dihadapi nye..
tggl la emak dan kami berenam...
sbg ank yg t'lalu rapat ngn abah, aku la yg plg sedih..
ketika mlm kematian abh, aku tdo dgn b'harap itu hnye la mimpi..
tp bile aku t'bgn, abh still t'bujur kaku..
ape la daye bdk seusia 10thn mse tu..
aku hnye mampu nagis dan trs nagis..

yg buat aku sedih sgt...
di saat akhir, walaupn dlm keadaan nazak, 
abh smpt sruh abg adi simpnkn sbtol air,bks minumn die..
penawar utk ank2 klu rindu...
mybe die dh dpt rse ajl dh dekt... ='(

  abh pegi meninggal kn sisa2 kasih syg disini...
i miss him very much... (tiade kate dpt m'bygkn prsn)
dr kejauhan ini aku titip kn segunung doa..
semoge die ditmptkn di syuga bersame org beriman.. (ameen~)


"abh, owg xsempt nk bgtaw abah.. owg syg abh, syg sgt2.. thnkz ea bwk Nur kt dunia nie.."
"abah tggu Nur kt sane ea...,smpai mase owg akn nyusul abh gak... Nur rndu sgt kt abh..."

sowy ea... aku mmg feeling gile mse tulis entry nie...
to ol my fren hargai la ape yg ade, sblm dieowg pegi... =')
tiade ape dpt mgubat rndu 13thn ini~

2 comments:

zhyka ke said...

dot qo slh taon tu?
1988 or 1998??

15/10/1988??

$He dE RedDhoT said...

thnkz ziq..
nmpk sgt ko belek satu2 kn..
hehehehe2...
=P